Meny

søndag 2. november 2008

Ben and Jerry's

Nå skal jeg føre budskapet videre jeg også! Ei av mødrene som kom med barnet sitt til meg på treningssenteret en dag nevnte at hun måtte trene for å unne seg en Ben and Jerry's is.. Så fortalte hun med stjerner i øynene om en is med marshmallows, sjokoladebiter og nøtter osv.. Da hun fårsto at jeg ikke hadde hørt om isen beklaget hun at hun hadde fortalt meg om den.. Hun mente den var avhengighets dannende.. En annen ting jeg fant ut var at den også koster.. MYE!!! Daniel og jeg var ute og gikk tur før idag, på vei hjem gikk vi innom Deli, hvor denne fantastiske isen blir solgt i følge denne moren.. Jeg som ikke har penger om dagen skulle kjøpe EN boks.. Men de hørtes så spennende ut alle sammen. Og jeg vet Daniel ikke er fan av is med banansmak.. men det var den som fristet meg mest.. så jeg slo til med TO smaker. Og de er ikke speielt store de boksene (150 ml).. Det sto ingen pris.. men jeg hadde ikke forventet den prisen.. :/ Kostet meg 119,- for de to boksene med is! MEN... den med banan.. VAR meget tilfredstillende! Den har små bananformede skjokoladebiter i seg, og hasselnøtter!! I like!! Daniel falt mer for den andre med sjokoladesmak, marshmellows og store sjokoladebiter formet som fisker i seg.


I og med at isen til disse gutta.. Ben og Jerry som de heter.. koster så masse og tydligvis er meget populær, måtte jeg sjekke ut historien.. Norge har ingen egen hjemmeside, så jeg poster noe fra den danske..:P man kan lese mer og se alle smakene de har også..: http://www.benjerry.com

"Historien om Ben & Jerry’s is starter i en amerikansk delstat højt mod nord: Vermont. Her huserede to hippier og barndomsvenner, Ben Cohen og Jerry Greenfield. Efter at have gennemført et 5 dollars brevkursus i isfremstilling, besluttede de sig for at åbne deres egen isbar på en nedlagt benzintank i byen Burlington.

De brugte udelukkende frisk mælk og fløde fra køerne på egnen. De lavede også kun varianter med ingredienser, de selv kunne lide. De eksperimenterede vildt og voldsomt, og kastede kager, karameller og kæmpe nødder ned i deres is. Det tog ikke lang tid før deres flippede is opnåede kultstatus".

2 kommentarer:

  1. Mmm, den sjokolade/marshmallows-isen så god ut... :)

    SvarSlett
  2. De isene er vel nettopp tatt inn i Norge? Så kanskje de blir billiegere etterhvert.
    I London får man gratis is av dem en gang i året. Ikke at jeg noen gang har gått for å få det for køene er så lange! Men det er nok Michaels favoritt is tror jeg - enten den eller ååå hva heter det... Gemt det. Hehe.

    SvarSlett