Meny

søndag 16. august 2009

Busy Bee..

...Ja, det er meg det!

Advarer på forhånd.. hadde masse på hjertet denne gangen, og det ble mye matbilder.. :P

Nå har jeg jobbet hele denne uka i barnehagen, og har fått vikariat denne uken som kommer også. Bra for økonomien det :) På fredag var det ost og kjeks på pausen, og jeg var forsiktig og smakte litt, men spiste tre knekkebrød også. Bare så det er sagt :P


Den sorte jakka jeg hadde på meg på dette bildet er dessuten sporsløst forsvunnet.. Lette i hele barnehagen men fant den ikke... Hmmms.

Har også trent fire ganger denne uka. Fornøyd med det! På fredag var det kjoledate med jentene. For oss er dette begrepet helt vanlig, men for de som ikke har hørt det før kan jeg jo si at det ligger litt i ordet. Vi drar ut en gjeng jenter, alle pynter seg, og vi spiser god mat, skravler, og som regel ender kvelden men en drink eller to. Denne fredagen var vi 5 jenter; Sabrina, Charlie, June Mariann, Rozemarijn og meg. De andre spiste middag på Mirchi, mens jeg bestilte meg et nan-brød og en cola light, og fikk snyltet litt sauser å dippe i av de andre. (Flere grunner til at jeg droppet denne middagen; Liker ikke indisk, dårlig råd, og slanker meg;) ) Hjemme fikk jeg god middag av mamma. Hun hadde laget pizzasnurrer med grovt mel, purre, skinke og soltørka tomater! Var veldig godt!


Fredagen startet egentlig ikke så bra.. var i skikkelig dårlig humør pga flere ting. Begynt å gå opp for meg at jeg ikke har sett Daniel på 7 uker nå. Og at vi mest sannsynlig ikke kommer til å kunne henge sammen daglig på lenge, kanskje aldri. Snufs... Humøret hang igjen fra kvelden før hvor vi sendte noen sms som var litt småkjipe.. Så begynte jeg å irritere meg over at jeg ikke kom til å tjene en dritt på å jobbe i barnepassen i Oslo dagen etter. Er kun åpen 2,5 time. Broren min hadde besøk, så det passet egentlig dårlig å overnatte. Og ingen av venninnene mine som bor i Oslo hadde mulighet til å henge. Så ble bare å reise inn, jobbe og så hjem igjen. Bruker nesten en time hver vei, itillegg til at det koster en hundrelapp i reise..

Sendte sms til alle på jobben om noen ville ha vakta, men fikk ingen positive svar. Så da var det bare å pakke sekken med tre skift; sovetøy(fikk jo sovet der, men ble litt stress siden han hadde besøk av et kjærestepar), treningstøy, og vanlige klær til etter jobb. Hadde jo på meg en sort kjole på byen som jeg ikke hadde gått i til vanlig :P

Etter litt furting kom jeg meg da ut å møtte jentene, og det hjalp på humøret. Heldigvis at Rozemarijn skulle ta søndagsvakta mi, hvis ikke hadde jeg nok furta ennå.. hehe.. Vi endte på Klimt hvor vi koste oss med diverse drinker og vin. Jeg bestemte meg for å droppe å stresse inn til Oslo, og ble heller ute og koste meg. Delte taxi med June og Charlie hjem, og dro på jobb herfra dagen etter. Brukte en time, i forhold til at jeg hadde brukt 10 min å gå fra Lars. But, but.. bestemte meg for å driti i det, og det gikk jo bra. Var i seng rundt 4-5 tida, og opp å ta 9 bussen. Hadde med treningstøy, så jeg trente styrke og kondisjon før jeg dro hjem igjen. I hylla på jobb lå den en litt spes sportsklokke til meg, som skal være endel av uniformen. Var i mange farger, og jeg valgte selvsagt...


LILLA :))

Hjemme laget jeg med kyllingtaco og så på dårlige programmer på tv. Feks Fear Factor for tvillingpar hvor de måtte drikke en shake med rått og råtten kukjøtt med levende larver i.. Så litt på Robinsson også. Ser aldri på tv, så det er litt nytt for meg.. Deilig å slappe av!


Mitt utvalg av grønnsaker :)

------------------------------------------------


I dag er det søndag, og jeg har trent Flyt & Pilates på Strømmen med Challa. Klar for litt spinning også snart. Challa og jeg kjøpte oss sykkelsete idag, var halv pris på de på SATS Strømmen, så kostet 75 kr.


Skulle egentlig i bursdag til tanta mi nå, men er så sliten, så jeg ble hjemme for å slappe av. Trenger å slappe av altså.. Blir litt stressa av at jeg ikke har noen ledige helger fremover!! Ganske utrolig, men jeg er opptatt FEM lørdager fremover.. neste lørdag er det innflytningsfest hos min kjære Monika som har flyttet sammen med Andreasen sin :) Lørdagen etter er det middag hos Sabrina søtis! Første lørdagen i september er jeg invitert til ei venninne som heter Camilla som jeg ikke har sett på leeenge. Vi gikk i klasse første året på NITH, men så dro hun til USA for å være aupair. Hun trives så godt at hun kommer hjem for å hilse på venner, for å dra tilbake igjen! Lørdag 12. september er jeg intivert i 30 årslag til ei anna venninne som heter Camilla. Ei av de søteste goeste jentene jeg kjenner. Har ikke så mye kontakt, men jeg liker henne veldig godt. Hun er sammen med Robert som er vokalist og bassist i dOMi. Et av mine favorittband ;) De har nettopp fått bebiss, så vært lite festing de siste 9 mnd ;) Supre er de hvertfall begge to!


Så kommer min første ledige helg. Og den SKAL jeg bruke på Daniel.. Savner deg masse masse bestevenn (litt vondt i hjertet mitt). Så er det innflytningfest hos Ann Kristin og Jo den 26. september. Hva gir du meg a?

Er det mulig å ha planer så langt frem i tid..!? Pjuh.. Jeg har alltid vært en sosial og utadvent jente med mange venner. Ville ikke byttet ut noen av vennene mine. Men jeg merker at det kan bli litt mye når man vil være med på alt.. For ikke å snakke om at det koster.. man skal jo gjerne ha med seg gave på sånne type fester. Og har jo også venninner som får barn som det også er morro å gi gaver til.. Så jeg sier det igjen. Beklager hvis jeg ikke alltid kan gi dyre gaver til alle. Og ikke alltid kan være med ut å spise og kjøpe dyre ting på cafe.. Jeg er rett og slett en arbeidssøkende, x-student som bor hos mor og far, med et altfor innholdsrikt sosialliv :P

1 kommentar:

  1. Jeg hadde mange tanker, spørsmål osv, mens jeg leste gjennom her - men nå som jeg kom til slutten innser jeg at spørsmålene er glemt og kommentarene også - så.....Jeg sier bare: RITA DU ER SØT!

    Og jo: KUL KLOKKE :)

    SvarSlett