Meny

søndag 24. april 2011

Min skipåske

Da er vi tilbake etter 4 netter på hytta i Sauda. Vi ankom på komle-onsdag. Altså kvelden der de lager komlene. Var mannfolka som styrte på kjøkkenet denne kvelden. Men jeg måtte jo følge med på kokkeleringen. Først raspet de masse rå poteter - så blandet de med litt vann og endel mel, og tilslutt laget de baller av "deigen" og la i varmt vann på kokepunktet. Ja, for det ligner litt på en bolledeig egentlig... :P Veldig viktig at vannet hverken er for kjølig eller koker for at ballene skal holde formen sin. Denne prossessen tar en del tid.. spesielt siden de skulle lage til såpass mange.. og siden de tok en slurk godsaker og sang en liten trall innimellom jobbinga.. Veldig koselig faktisk! :)



Hele gjengen møttes til frokost rundt klokken 10 hver dag, så smurte vi oss litt niste og pakket sekkene og la ut på skitur. Skitur ja.. Føltes helt greit å få ski på bena etter så mange år. Men merket det godt i de aller fleste muskler i armer og ben.. :P Heldigvis valgte man tempo og lengde på tur helt selv. Men vi hadde en "base" hver dag hvor vi satte oss ned, og folk kunne velge å gå lenger, men finne tilbake til "basen". Der satt vi noen timer og sola oss, spiste Kvikk Lunsj og drakk godsaker.



På kveldene var det spill, quiz og påskekrim på tv med någe åttåt.





Søndag sto vi opp, spiste frokost, og pakket og vasket oss ut av hytta. Deilig å ha kvelden hjemme. Og så var det jo fri på mandag også!


Konklusjon: Skipåske er nok ikke helt min greie.. men en helt ålreit opplevelse. Må nok innrømme at jeg har lidd av litt hjemlengsel. Skulle gjerne vært med min egen familie. Og spesielt besøkt besteforeldrene mine. Farmor er ut og inn av Ahus, og bæssfar hadde nok satt stor pris på å se meg snart. Mamma tror han har det greit, men at han nok er litt depprimert nå som han må fikse i hagen uten vår kjære mormor..


Så snart må jeg få tatt meg en tur hjem!! Men denne helgen kommer min kjære Ann Kristin på besøk hjemmefra! Så det skal bli godt å se henne :))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar