Meny

lørdag 8. januar 2011

Trening Og Fristelser

Igår, fredag hadde jeg en god treningsøkt rett etter jobb. På gåturen bort bestemte jeg meg får å lage meg en plan, rett og slett et treningsprogram jeg skal følge. Har trent litt av hvert og telt repitisjoner, men ikke noe helt bestemt. Så nå har jeg plukket ut 2-3 apparater hver for ben, armer og mage i første omgang. I tillegg til en 30 min kondisjonsøkt på mølla (evnt elipsemaskin innimellom).

Har lest at det er mest effektivt å ta styrketreningen først. Evnt en kort oppvarming på et kondisjonsapparat. Tar 4 sett med 15 repitisjoner på ben, og 3 sett med 10 rep på armer. Er sykt svak i armene.. så det holder i første omgang. :P På mølla trener jeg min egen versjon av intervalltrening foreløpig. Jogger noen min, og går fort noen minutter. Når kondisjonen blir litt bedre skal jeg prøve å jogge lengre perioder og gå kortere. Kondisjonen er også helt på bunn! Så har litt å jobbe med! Og er også livredd for å bli ordentlig sliten, så må jobbe med å presse meg selv litt!

Mine hovedmål for treningen er å få bedre kondisjon, mere energi og klare å miste noen overflødige kilo. (Tror også at regelmessig trening vil hjelpe på humøret mitt som kan være litt ustabilt til tider).

Sistnevnte krever selvsagt også et sunt kosthold, og faste måltider. Så har kjøpt inn sunt pålegg som jeg tar med på jobb. Prøver å kutte ned på alle gourmet middagene de lager der og heller spise knekkebrød. Forrige uke var det 3 varmmåltider. Er ikke så enkelt å motstå nå de lager kjøttboller i fløtesaus og hjemmelaget potetmos altså! Potetmos er en av mine simple livretter! :P ...Men spiste en liten posjon. Og så hadde de laget pastasalat på pauserommet! Og var satt frem kake og konfekt. Jeg klarer heldigvis å motstå kaker og konfekt, men måtte ha en liten porsjon med pastasalat også.

Sånn ellers så har jeg blitt en sånn kjæreste jeg aldri trodde jeg skulle bli... Daniel har reist fra meg... :( Han er på tur med jobben sin, og kommer ikke hjem før onsdag kveld. En evighet! Han reiste idag tidlig, og jeg savner han ALLEREDE! Oj oj oj...

Da vi begge bodde i Oslo var vi sammen hver dag heletiden. Men året etter skolen var ferdig og han flyttet til Stavanger gikk det jo uker mellom vi så hverandre. Så var liksom vant til avstanden. Dessuten var vi jo ikke (offisielt) kjærester. Men nå som vi bor sammen igjen er det virkelig ikke så lett med flere dager uten min aller beste venn.. Så nå synes jeg litt synd på meg selv faktisk. Men skal bruke dagene på å skrive jobbsøknader, og se litt serier og sånt. Så det skal nok gå bra! :P

Har funnet tre stillinger jeg skal søke på i løpet av helga, og skal på en samtale igjen på tirsdag. Fortalte dere om en samtale før jul. Den virket veldig lovende, og de sa de skulle ta kontakt dagen etter... Jeg fikk litt håp, men har ENNÅ ikke hørt noe.. Sånt synes jeg er veldig dumt. Hvis de sier de skal ta kontakt kan de vel gjøre det selvom det evnt er et avslag! Så jeg bare fortsetter søken etter it-jobben jeg, og jobber med å ikke miste motet... :P

Nå skal jeg fortsette på den ene søknaden jeg har startet på. Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar